mandag 6. oktober 2014

Sprek som ein 85 åring....

I helga har vi feira min Mormor som er 85 år i dag!
Vi var samla stort og smått,
og koste oss med god mat og drikke. 
 
Ho er ei dame eg beundrar og respekterar,
ho huskar ting eg aldri har eller får oppleve,
ho har levd lenge og har masse å fortelle.
 
Ho har ei historie det er viktig å huske,
verdiar som er viktig å ta med seg.
Ho er familiens røde trå,
som holder styr på oss alle.
 
Hennas arv til meg,
er blant anna interessen for interiør,
og behovet for å ha det koselig rundt seg.
Ho har alltid ting på stell,
er god på organisering og ein ivrig gjenbrukar.
 
Har ho noko til overs,
har ho alltid ein ide om kven som kan trenge det,
eller kor det kan passe inn... 
Ho har god smak og sans for detaljer.
 
Til tross for reservedeler og tøffe sjukdomskampar, 
er ho i dag ei sprek dame på 85 år.  
...og eg er inderlig glad i ho....
 
 
 

 
 
 
Her er eit bilde av ho og min Morfar.
Heilt i  starten av deira liv samen.
Det dei to har skapt samen, er det vi er resultatet av i dag....
 
Takk til familien for ei flott feiring!
Håper vi alle er like flotte og spreke når vi feirar vår 85 års dag.
 
 
Ynskjer deg ei flott start på ei ny veke!
Hausten spelar oss eit lite puss, og gir oss temperatur på mange pluss....
Nyt både hausten og livet!
 
stor klem
 
 

4 kommentarer:

  1. Hei på deg Loppa!!!

    Så nydelig innlegg!!
    Heldig du er som har mormor!
    Min bestemor ble 98 år, og farmor 94.
    Jeg mistet de begge for 7 år siden, med 3 ukers mellomrom.

    Jeg ligner veldig farmor, hun var også butikkdame, og vi er så like på mange andre måter også.
    Jeg savner henne masse hver dag!

    Jeg er oppvokst med bestemor i nabohuset.
    Hun bodde på et lite småbruk, og mamma og pappa bygde hus i samme tunet. Vi flyttet dit da jeg var 1 år.
    Så jeg har mange gode minner fra bestemor også.
    Gode minner å ha med i hjertet sitt.

    Tenk om hun hadde vist at jeg er blitt så glad i de gamle tingene hennes.
    Alt fra nattbord, til øser, kopper og kar.
    Hun ser det kanskje også, - ja det velger jeg og tro iallefall!!!

    Ha en fin mandag!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  2. Flott å kunne feire ei kjær mormor. Ser på bildet og tenker at disse to her jammen var et flott par. Fint å tenke på at man er etterkommer av slike kjekke folk. Og mormor'er er det alltid noe spesielt med, ekstra kos liksom. Sjøl har jeg bare gutter, så jeg får prøve å bli ei koselig farmor med tida. Selv om det ikke er helt det samme som ei mormor...
    Ønsker deg ei super uke.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Og her sitter jeg og griner - over din skjønne mormor :)
    Heldige dere og heldige henne som har en som verdsetter henne slik som deg!
    Du beskriver henne så vakkert!
    Min skjønne mormor ble 97. Klinkende klar i hodet til det siste.
    På 90 års dagen, spurte vi hva hun ønsket seg ?
    Jo hun hadde tenkt på det sa hun og ville nå begynne å samle på teskjeer i sølv!!!!!!!:):):) Og hun fikk mange skjer fra familie og venner de siste syv årene hun levde!
    Ønsker deg gode dager skjønne du!
    Klem fra Anne på landet!

    SvarSlett
  4. Så nydelig mormor :) Heldig du er som har henne enda. Kos dere så mye dere kan- og så herlig med fellers interesser og sansen for interiør og hjemmet :)

    Takk for at du har begynt å følge meg. Når jeg flytter så må jeg lage meg en ny blogg og min gamle blir som en minnebok- men jeg forteller jo så klart om den nye og håper på å følge deg og du titte innom meg fremover- koselig det :)

    Ha en fin dag

    Klemmer Monica

    SvarSlett

Setter så stor pris på kvar og ein kommentar som vert lagt igjen og at akkurat DU har tatt deg tid til å titte innom meg :o)