tirsdag 5. juni 2012

Syriner og bruktfunn

I helga var eg i heimen på landet ein tur.
Der står syrintreea i full blomst no.
Vakker å sjå på, deilig å lukte på.

Måtte plukke med nokon inn,
så dufta det så godt i heile huset :o)






Tidligare i veka var eg ein tur på bruktbutikken.
Skulle levere noko, og måtte sjølvsagt ta ein "titte" runde... ;o)
Med heim blei ein søt krukke med blått mønster
(klarar aldri gå forbi slike...)
Figgjo djupt serveringsfat og
sølv skjeer og gaflar med rosemønster.

Då eg var lita jente, 
fekk eg kvar bursdag t - skjei i sølv frå besteforeldra mine.
Artig at eg fann gaflar og store skjeer i samme mønster!
Dei er så pass store at dei godt kan brukast som serveringsbestikk :o)








Til helga er det jobbtur og gallamiddag i Bergen...
og kjolemareritt........
Kva skal eg gå med?!?!
Kan ein gå med kne kort kjole på gallemiddag ?!? Eller MÅ det være lang kjole ?!?
Nokon som veit, så er eg djupt takksam :o)

Tusen, tusen takk til alle som titter innom her hos meg, 
er ALLTID kjekt med besøk!!!
Ekstra stor takk til dåke som legg igjen kommentar, 
setter såååå stor pris på alle!!!

Store klemmer frå Frøken Loppe


13 kommentarer:

  1. Hej Frøken Loppe

    Jeg er Fru Loppe :)

    Jeg kallas Loppe og på min blog kan du se
    "Loppestingogsager"

    Galla-kjoler SKAl være hel-lange .. det siger alle dresscodes

    Ha en fantastisk fest
    Klem
    Loppe

    SvarSlett
  2. Hei IB :) Så nydelig header du har laget, koselig vaskestell med vakre syriner. Herlige bruktfunn også. De samme skjeene hadde min mormor, og jeg husker bare at de var så store (føltes iallefall sånn da jeg var liten), at jeg ikke klarte å gape over dem :)
    Gallamiddag = lang kjole / mørk dress. Er jo så mange florlette sommerkjoler nå som du kan bruke. Selv har jeg en selskapskjole som er delt rett over kneet med borrelås, så jeg kan ta av nederste delen etter middagen. Veldig praktisk :)
    Lykke til med kjolevalg og fest.
    Klemmer

    SvarSlett
  3. Takk for det! :)

    Det er nok lang kjole på galla. Du får komme og hente en hos meg. Gikk nylig gjennom garderoben, og jeg har visst kjoler for et helt liv. Jeg som nærmest aldri går i kjoler. Hehe

    Klem

    Ps! Nydelig header! :)

    SvarSlett
  4. Hei.
    Så hærlig blogg du har med utrolig mange fine bilder.
    Første gang jeg var innom deg nå og følger deg videre.
    Velkommen til å delta på min giveaway.

    Mvh
    Karianne

    SvarSlett
  5. Hei Frøken Loppe :)
    ..Jeg elsker duften av syriner!!!
    Og synet av dem også igrunn..

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett
  6. Å så fine ting du fant og jeg elsker syriner! :) Fortsatt god tirsdagskveld til deg :) Klemmer

    SvarSlett
  7. Anonym5/6/12

    Syriner er nydelige!!
    Så fine ting du har kjøpt.
    Klem

    SvarSlett
  8. Så flotte syriner:)
    Nydelige ting du fant, jeg fikk også sølvbestikk til bursdager av besteforeldre som liten:)
    Tusen takk for koselig hilsen:)

    Ha en fin uke!
    Klem

    SvarSlett
  9. Hei hei :)

    For en koselig blogg du har :) Her likte jeg meg veldig godt :)

    Så nydelige syriner :) Og for en herlig duft de har :)

    Så moro at du fant sølvbestikk likt som det du har :) Og den nydelige bollen :) Moro med slike funn :)

    Håper du titter innom hos meg igjen :)
    Ha en fin kveld og kos deg :)
    Klem Lisa:)

    SvarSlett
  10. Skjønne bilder du viser....og dette bestikket samler jeg på også. Gammelt og nostalgisk!
    Vaskestellet ditt er forresten nydelig...er stadig på utkikk etter et :)
    God tur til Bergen :)

    SvarSlett
  11. syriner er nydelige!
    den hvite var lovely!

    sølvbestikk er fint og dekke emd, har desverre bare sølvskjeer.. som jeg er alt for lite flink til og ta frem!

    snart halvveis i uka!
    klem ellemell

    SvarSlett
  12. Syriner er bar elsk!

    En fin onsdag til deg kjære!
    I dag har jeg en fridag og skal nyte den på Villa Malla, sammen med en god venninne - gleder meg.
    Smil& fine tanker til deg

    SvarSlett
  13. Hei
    Så fine sølvskjeer. Jeg har de samme, men behøver flere. Har du noen til salgs, så kjøper jeg brukte, selv med riper:-)

    naya6@start.no

    SvarSlett

Setter så stor pris på kvar og ein kommentar som vert lagt igjen og at akkurat DU har tatt deg tid til å titte innom meg :o)